Fedttab/Livsstilsændringer

Fedttab kan være svært – med rette vejledning vil det blive mere overskueligt

Fedttab/

Livsstilsændringer

Fedttab kan være svært – med rette vejledning vil det blive mere overskueligt

I teorien er det let – i praksis er det noget helt andet!

Du skal spise mindre end du forbrænder/bevæger dig. 

Det lyder super simpelt og let ikke? 
Men virkeligheden er en hel anden! 

Ofte ender vi ud i at have en krop, som vi ikke er tilfredse med grundet en bestemt adfærd eller nogle vaner, som har stået på i lidt for lang tid. Og at ændre denne adfærd eller vaner er ikke bare lige til, men det kan lade sig gøre! 

Sammen finder vi en løsning, hvorpå du kan komme til at spise mindre, end du bevæger dig, og dermed bevæge dig i den rigtige retning – præcis som du ønsker det!

Kunderne siger…

Hvad skal der til?

Ja det ville være let, hvis vi alle bare kunne bruge den samme plan, eksekvere den og høste de hurtige resultater. Men sandheden er, at lige så forskellige vi er som mennesker, lige så forskellige strategier kan der være brug for – fælles for dem alle er dog, at det vil kræve, at du er villig til at ville arbejde med dig selv. Vi giver dig alt den rette vejledning, men det er dig selv, som skal bruge vejledningen korrekt. 

Hvilke strategier bruger vi så? 

Der findes mange.. Kostplaner, kalorietælling, vane coaching mm. Det er vidt forskelligt, hvor den enkelte klient har brug for at sætte ind, og i hvilken grad. Sjældent bruger vi kun én af tingene ad gangen – men vigtigst af alt, skal de alle føre til en ændring af din nuværende adfærd, for uden det, kan man sagtens tabe sig meget ved fx en kostplan, men også stensikkert tage det hele på igen efterfølgende.

Hvad så med træning?

Den ene del af “ligningen” til at tabe sig er, at du skal spise mindre end du FORBRÆNDER/BEVÆGER dig. 

Rigtig mange tror, at de har regnet den ud her, fordi i stedet for at ændre helt vildt meget på sin kost, så begynder de bare at lave mere. Det kan ofte betyde mange ugentlige træningspas om ugen i centeret med både styrketræning og cardio i timevis. Ideen er sådan set god nok, men i praksis klarer den løsning sig sjældent bare ret godt. 

You can’t outtrain a bad diet – et ret populært citat, og selvom det lyder til cheesy, så er det hovedet på sømmet. 

Det vil tage dig 1 times ret hård styrketræning at forbrænde én snickers bar, men hvor lang tid tager det at indtage sådan en bar? Spiser vi ikke hensigtsmæssigt, vil man sjældent se fliden af det hårde arbejde i centeret bærer frugt. 

Men det betyder bestemt ikke, at det er nytteløst! 
Træning er ekstra kalorier forbrændt i vores kalorieregnskab. Så det kan hjælpe os til, at vi på ugentlig basis kan spise lidt mere. 

Styrketræning sætter også efterforbrændingen op, og en mere muskuløs krop, kan også slippe af sted med at spise mere end uden at tage på. Kan man så tabe sig ved andet end styrketræning? Ja uden tvivl, men styrketræning er nødvendigt for bibeholde muskelmasse i langt de fleste tilfælde, og vi ser faktisk også ret tit, at folk øger deres muskelmasse, mens de taber fedt. 

Hvor meget skal der så til? Ja det er individuelt, og det vil vi gennemgå med dig til vores opstartssamtale. En ting er sikkert! Du kommer aldrig til at lave hovedløse mængder burpees her hos os. Vi gør en dyd ud af at tilrettelægge netop den træning, som støtter dit vægttab bedst mulig, frem for at du bare skal springe op og ned for at komme til at svede.

Opbygning af dit forløb

Hvis du vil vide mere om rammerne for hvordan dit forløb er bygget op, eller vil du kende de 7 største fordele ved at vælge en personlig træner der også er uddannet fysioterapeut, så læs med her

Find og følg os her hvor vi deler ud af masser af gode råd og tips

“Det kan også lykkedes

for dig!”

“Det kan også lykkedes

for dig!”

Skal vi kontakte dig?

Skal vi kontakte dig?

© barbelltreatment.dk – all rights reserved