Succeshistorierne

Her kan du følge de historier vi har fået lov til at dele fra flere af vores kunder

Succeshistorierne

Her kan du følge de historier vi har fået lov til at dele fra flere af vores kunder

Hjørdis, 54 år

Hjørdis, 54 år

barbelltreatment.dk

Mål: Fedttab, derudover lære at squatte

Forløbslængde: 10 turs klippekort (gammel ordning) og derefter forlængende 4 måneder

Træningsfrekvens: 4 gange om ugen

Kost: Startede på en kostplan, men overgik hurtigt til at tracke sin mad og kalorier selv. Efter tilfredsstillende fedttab, igangsatte vi “exitplanen”, som byggede hendes kalorier stille og roligt op (endte højere end hun havde været i flere år) og resulterede i højere fedttab i samme periode.

Skader/skavanker/begrænsninger: Knæsmerter der nogle gange var så slemme, at hun måtte gå sidelæns ned af trappe. Nakkesmerter der betød flere månedlige besøg ved kiropraktor.

Baggrund: Hjørdis sidder i en international stilling der gør, at hun skal rejse ud af landet flere dage om ugen samt arbejdede rigtig mange timer. Hun havde noget træningserfaring i forvejen og havde allerede kendskab til flere af de øvelser, jeg introducerede hende for. Det betød, at vi kunne sætte niveauet højere fra start af.

Hjørdis startede ved mig efter at have stået på egne ben i noget tid, efter at hun havde afsluttet et online forløb. Hun manglede hjælp til at smide de sidste kg og ønskede noget specifik øvelsesvejledning, som hun ikke havde kunne få ved online coaching.

Efter en hård start, grundet indjustering, begyndte fedttabet at rulle og efter 6 måneder, havde Hjørdis tabt 8,5 kg, og var kommet til et sted, hvor hun var tilfreds på en vægt, der hed 76kg. Jeg havde tidligere luftet min tanke om at igangsætte en exitplan for hende, og nu var hun klar til det. Og her skete der ting og sager!

Over de næste 2 måneder hævede jeg hendes kalorier stille og roligt, og i takt med det, så tabte hun sig endnu mere. Hun kom faktisk ned på 74,5kg, alt imens hun bibeholdt muskelmasse (hun tog faktisk muskelmasse på). Da vi “sluttede” hendes reverse diet (exitplanen), spiste hun faktisk 800 kalorier mere end under diæten og sluttede på 75 kg. Altså selv med meget mere mad i systemet tabte hun sig stadig 1 kg.

barbelltreatment.dk
barbelltreatment.dk
barbelltreatment.dk

Står bedre end i 20’erne!

Billederne viser en tydelig forskel siden opstart. Der er sket en gevaldig opstramning og Hjørdis udtaler selv, at hun står bedre i en alder af 50 end hun gjorde i sine tyvere!

Hele denne periode, hvor hun stille og roligt skulle spise mere har ikke været let mentalt. Når man igennem længere tid har været vant til at spise langt under, end hvad jeg bad hende om, så har det krævet en masse samtaler, hvor vi talte, helt ned på et fysiologisk niveau, om hvorfor kroppen reagerede som den gjorde, men også om den mentale barriere, der har været undervejs.

Det er vigtigt, at man som klient forlanger at få en forståelse for, hvorfor tingene bliver gjort, da det gør det så meget lettere at forholde sig til og dermed overholde.

20 kilo tabt!

Alt i alt har Hjørdis tabt sig 20 kg på sin rejse!

Det er en sindsyg flot transformation, og ikke nok med den flotte visuelle, så har hun lært meget om sig selv, og om hvordan kroppen fungerer!

Derudover har hun nogle rigtig stærke løft i nogle af de store basisøvelser, som fx BB RDL og hun lave et brystpress med håndvægte med så flot teknik, at alle gymnasiedrengene tænker “hold da op”.

Derudover er vi kommet hendes daglige smerter til livs.
Knæet mærker hun kun noget til, når jeg presser det i træning

barbelltreatment.dk
barbelltreatment.dk
barbelltreatment.dk

– (som er en nødvendighed, for at gøre det endnu stærkere) og kiropraktoren skrev en besked til hende om alt var okay, fordi han ikke havde set hende længe… Det havde han ikke, fordi alle nakkesmerter er ikke eksisterende mere.

Hvad så nu? Kunne man fristes til at spørge.
Hjørdis har valgt at forlænge yderligere 8 måneder, men nok nærmere længere end det også.

Hun er blevet en rigtig træningsnørd, og tiden nu bliver brugt på at snakke teknik og træningstilrettelæggelse, samt at vi arbejder imod nye mere performance mindede mål. Under fedttabsperioden lærte Hjørdis at squatte og endte på 40 kg for 1 rep. Nu squatter hun det i sæt.

Hun ville lære at tage pull ups og har lige taget sin første! Jagten er sat ind efter muskelvækst, og at dømme ud fra det sidste billede, så er vi godt på vej.

Joan, 56 år

barbelltreatment.dk

Mål: Ikke længere føle sig begrænset i egen krop af skader og tidligere ulykke. Bl.a. følelsen af et instabilt knæ.

Forløbslængde: 8 måneder

Træningsfrekvens: 2-3 gange om ugen

Kost: Løbende vejledning i forhold til hvad hun allerede gjorde.

Skader/skavanker/begrænsninger: Gammel større skade til knæet, hvor rigtig mange passive strukturer (ligamenter/menisk) er helt eller delvist ødelagte. Senest en færdselsulykke, hvor hun fik et slemt piskesmæld, som har givet både balance og koordinerings udfordringer.

Resultat: Joan er slet ikke helt tilbage, hvor hun engang var. Men når det så er sagt, så er hun bestemt heller ikke, hvor hun var, da vi mødtes! Hun har opnået styrke i både overkrop og underkrop, som hun selv er overrasket over til tider. Både knæ og nakke gener er stadig aktuelle, men træningen har på nuværende tidspunkt gjort underværker for hende og reduceret tidligere smerter og funktionsnedsættelse til en vis grad.

Baggrund og forløb:

Joans forløb har, i store træk, taget uddrag i 3 elementer.

Først og fremmest har vi talt meget om både, hvad hun selv oplever, der foregår inde i hendes krop, men også hvad det vil sige at have de strukturelle forandringer, som hun nu har. Det har været vigtigt for mig at berolige, forsikre, afdramatisere og anerkende Joan og hendes historie, men samtidigt også udfordre overbevisninger, tanker og reaktioner på smerter.

Joan har haft flere dårlige oplevelser i et træningscenter, hvor blandt andet en maskine, som benpressen, var blevet dæmoniseret, grundet den før havde givet smerter.

Derfor var netop den maskine et oplagt sted at starte, hvor vi via en erfaringsbaseret læringstilgang fandt ud af, at benpressen faktisk ikke var ligeså farlig, og bidrager godt til hendes ønske om et knæ, hun kunne stole på. Her senest har vi bygget os op til at squatte med en vægtstang på nakken, som er et område, der er sensitiveret, efter piskesmæld ulykken.

Sidste element har handlet om tilvænning til en ny livsstil. Grundet de tidligere dårlige oplevelser med frie vægte og maskiner, så har Joan altid tyet til cardiomaskiner, når hun skulle træne. I dag vælger hun langt oftere håndvægte etc, når hun er på forretningsrejser, da hun ved, hvor meget bedre det er for lige netop hendes tilfælde. Derudover har en ny og ændret livsstil også givet et vægttab på 8-9 kg, hvilket er en dejlig sidegevinst!

Vi klør på!

Joan har valgt at forlænge yderligere 4 måneder, hvor vi skal bruge tiden på at udfordre hendes nyfundne tro på egne evner.

Jeg ved, at Joan nogle gange tænker“oh shit”, når jeg kommer med næste delmål, vi skal erobre, men med tiden er det blevet skiftet ud med et “det gør vi bare!”

Og det er dælme en fornøjelse at arbejde med!

barbelltreatment.dk
barbelltreatment.dk

Vil du også igang?

Er du interesseret i et forløb ligesom Hjørdis eller Joan, så tøv ikke med at kontakte os, så vi kan tage en uforpligtende snak og tale om, hvordan vi får dig i mål med dine fitness mål!

Line, 24 år

barbelltreatment.dk

Mål: Klare de fysiske optagelseskrav til ambulanceredder uddannelsen.

Forløbslængde: 3 måneder

Træningsfrekvens: 2 gange om ugen

Kost: Tracker sin mad via en app og har kunne spise frit inden for en bestemt mængde kalorier.

Skader/skavanker/begrænsninger: Morbus Bechterew (rygsøjlegigt)

Resultat: Gik fra ikke at kunne gennemføre “bronzecirklen” til at klare den på ⅔ af tiden og endte med at blive optaget på sin drømmeuddannelse.

Baggrund og forløb:

Line har før trænet en del, og det kommer ret naturligt til hende at lave de forskellige øvelser og bevægelser, så hun responderede ret godt på, hvad end jeg kastede efter hende.

Med struktureret træning samt en del ekstra mad, så fik vi pakket knap 1.5 kg. muskel på Line, samt trænet hende i det hun skulle kunne til prøven, hvilket gav hende et stort overskud til at gennemføre styrkerunden med god tid igen.

barbelltreatment.dk
barbelltreatment.dk
barbelltreatment.dk

Nye mål er sat!

Line har sidenhen kontaktet mig igen, med ny målsætning og haft et 6 måneders forløb ved mig, som snart er afsluttet.

Hun er utrolig stærk i relation til hendes kropsvægt, hvilket betyder, hun er i stand til squatte over egen kropsvægt, dødløfte tæt på 1,5 gang egen kropsvægt og lave en del pull ups.

Hendes mål har altid været performance minded, og det har aldrig rigtig handlet om noget æstetisk, der skulle være anderledes, men med 1+ års struktureret træning, så er der alligevel sket lidt på den front.

Sarah, 20 år

barbelltreatment.dk

Mål: Forberedelse til militæret, da hun gerne vil gøre karrierer derinde.

Forløbslængde: 6 måneder.

Træningsfrekvens: 4 gange om ugen

Kost: Tracker sin mad via en app og har kunne spise frit inden for en bestemt mængde kalorier.

Skader/skavanker/begrænsninger: Intet, men meget begrænset træningserfaring.

Resultat: I forhold til de “operative fysiske anbefalinger”, så er der nogle bestemte løft, man skal udføre, og afhængigt af hvordan det går, får man en karakter. Sådan her gik det for Sarah:

(opstart) → (afslutning)

  • Lunges: 15 kg. for 15 reps → 42,5 kg. for 10 reps
  • Dips: 3 med halv bevægeudslag → 5 reps med 5 kg. ekstra
  • Kropshævninger: 2 stk. med hjælp → 5 sæt selv (og i flere sæt)
  • Burpee: Endte på 55 stk. på 5 min.
  • Og hun løb 3000 meter på en 12 minutters cooper test!

Baggrund og forløb:

Sarah fik lavet et program, da hun startede i smiley, som en slags introduktion, men indså hurtigt, at med det behov hun havde, så ville nøje tilrettelagt træning være det mest optimale. Sarah tog kontakt og vi lagde en plan frem mod opstartsdatoen for værnepligten.

Sarah knoklede både med kost og træning ved siden af sit fuldtidsarbejde, hun skulle tage kørekort, og der var lige en hjernerystelse og nogle visdomstænder, der skulle ud undervejs. Alt i alt rigtig mange udfordringer, men Sarah tog det i stiv arm og fortsatte!

Undervejs testede vi, for at se, hvor der skulle sættes ind, så vi kunne tilpasse undervejs, og Sarah endte med at blive benhård i alle øvelser!

barbelltreatment.dk

Klar feedback efter få uger!

1 ting er at blive god til testene, men det er også vigtigt at have en fysisk robust krop, da man ofte har lange dage i felten med fuld oppakning, hvor det ikke ligefrem er en fordel at være til den skrøbelige side.

Efter de første par uger efter Sarah var startet i militæret fik jeg denne besked. Hun var over niveau!

Og fra min egen personlige erfaring, så er det kun en fordel “derinde”.

Kommer stærkere tilbage

Sarah blev dygtig og stærk til mange af de store flerledsøvelser! Dog uanset hvor stærk man er, så kan man altid komme ud for et uheld.

På en af feltturene har Sarah været uheldig at pådrage sig en meniskskade, som kortvarigt har sat hende ud af spillet i forhold til sin karriere.

I samarbejde med hendes fysioterapeut er vi dog allerede gået i gang med genoptræningen, og her i første omgang har Sarah valgt et 6 måneders forløb, så jeg kan hjælpe hende med ikke bare at komme ovenpå igen, men også komme stærkere tilbage!

barbelltreatment.dk
barbelltreatment.dk

Signe, 31 år

barbelltreatment.dk

Mål: Fedttab

Forløbslængde: 8 måneder

Træningsfrekvens: 4 gange om ugen

Kost: Tracker sin mad via en app og har kunne spise frit inden for en bestemt mængde kalorier.

Skader/skavanker/begrænsninger: PCOS og har on/off haft problemer med det ene knæ, som har givet udfordringer mht øvelsesvalg.

Resultat: 16kg fedttab og adskillige centimeter efter 6 måneder.

Baggrund og forløb:

Signe er alenemor med sin datter, og har undervejs i forløbet skulle afslutte sin bachelor uddannelse til pædagog samt starte nyt arbejde. Der har været rigelige muligheder for at have ondt af sig selv, men Signe har altid været sej til at tage tyrene ved hornene.

Signe har tidligere haft flotte vægttabsresultater, men har efterfølgende oplevet at tage kiloene på igen. Denne gang har fokus derfor været på at lade hende blive i gamle spisevaner, men lære at justere mængderne ind, så det passer med, hvad der er nødvendigt for at få det ønskede resultat.

Signe havde en del træningserfaring allerede, hvilket gjorde vi kunne starte på højere niveau. Førhen har træningen ikke været systematiseret for hende, hvilket er blevet prøvet nu, og hun har oplevet effekten af dette også.

barbelltreatment.dk

Det skal være sjovt at træne!

Signe og jeg har haft de sjoveste træninger!

Selvom Signe går til den, så er alle pauser blevet brugt aktivt på snak, grin og platte jokes!

Det har været en stor fornøjelse fra min side at være med på sidelinjen, og eftersom at Signe træner fast i Smiley Fitness, så får jeg stadig lov at følge lidt med på sidelinjen i hendes videre rejse på egen hånd.

Fået lyst til at komme igang selv?

Er du interesseret i et forløb ligesom Signe, Sarah eller Line, så tøv ikke med at kontakte os, så vi kan tage en uforpligtende snak og tale om, hvordan vi får dig i mål med dine fitness mål!

Find og følg os her hvor vi deler ud af masser af gode råd og tips

Skal vi kontakte dig?

© barbelltreatment.dk – all rights reserved